Mitt Liv Med Asperger

Jag vill först och främst säga att jag inte är dum i huvudet bara för att jag har Asperger. Ingen är det. Det är bara 3 dumma ord. Ingen är dum i huvudet. Inte de med Downs Syndrom heller. Jag tycker de så himla gulliga och jag förstår inte varför man ska kalla de dumma i huvudet. Behövde få ut mig det här.
 
Här kommer några punkter
 
* Jag kan ta saker fel väldigt lätt
 
*Jag tar saker bokstavligt
 
*Jag har svårt att förstå skämt
 
*Jag går i en specialklass
 
*Jag har svårt med att läsa mycket och liten text
 
*Jag har ett specialintresse (Gissa vilket)
 
*Väldigt ljudkänslig (Får ett rum för mig själv som jag får gå in till om det blir för mycket på ett kalas eller på julafton)
 
*Svårt med sociala sammanhang
 
*Svårt med att rollspela
 
*Psykiskt känslig (Gråter lätt. Te.x när jag saknar mamma)
 
*Kan bli frustrerad och arg när jag te.x säger "Sluta" och den personen slutar inte
 
*Jag ser och tänker annorlunda
 
*Jag har svårt med ögonkontakt
 
*Jag gillar inte att bli rörd och håller mig gärna på avstånd. Försöker undvika att bli rörd av någon. 
 
*Svårt med folkmassor
 
*Måste ha MP3, mobil eller radio i bilen
 
*Måste hålla på med något. Te.x stressboll, kapsyl, en ask. Vad som helst.
 
*Svårt att förstå när någon bara säger te.x "Vad händer när du gör det?" eller "Vad gör den?". Jag måste veta vilken eller vad hon eller han pratar om. Annars kan jag inte få in det och då kan jag inte svara.
 
*Vill helst vara ifred och vara med mig själv men ändå ha någon i närheten
 
*Jag kan se saker i former
 
*Jag hör och ser saker lätt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0