Diskat

Jag har bestämt mig att tjäna pengar genom att hjälpa mamma att städa. Vi har en deal. Nu har jag diskat all disk som fanns på bänken och jag har fått russinfingrar. Haha ;) Mamma har sagt att hon är stolt och det känns bra att få beröm ibland. Jag kanske ska hjälpa henne med flyttstädningen så hon inte behöver göra det själv. Jag städar mitt rum och kanske vardagsrummet. Vi bor i en 3:a. Hon städar köket, badrummet och hallen och jag städar vardagsrummet, hennes rum och mitt rum. Eller tvärtom. Visst är det en bra deal? Det blir rättvist :) Det är inte så stort heller eftersom det bara är jag, mamma och katterna som bor här. Jag tycker det är rätt så roligt att städa för man får en sysselsättning. Att rensa saker i mitt rum tycker jag är roligt. Jag brukar städa mina skåp ibland. Saker jag inte använder eller inte behöver slänger jag i papperskorgen. Innan jag städade i mitt skåp var det hur stökigt som helst. Allt var huller om buller. Så jag tänkte "Nu måste jag städa!" Jag slängde papper och saker jag inte behöver. Spel som var gamla och som inte funkar, te.x det gamla första Sims. Grejer som jag inte har någon nytta av. Sånt jag inte använder. Nu är det prydligt och fint där inne. Jag skulle nog behöva rensa ur mitt nattduksbord också.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0